Hónapok óta spenótot hajkurászok a piacon, ugyanis mire én szombat kora délután, zárás előtt képes vagyok kivánszorogni a Vásárcsarnokba, addigra rohadt salátán kívül sok zöld növényt már nem látni ott. Csodákra képes a korábban kelés, legutóbb végre találtam friss spenótot. :)

Néhai TvPaprikánkon fű-fa-virág ilyen spenótköretet főzött egy időben, nyilván mert nagyon jól mutat és remekül el lehet adni gigaegészséges csodának, nekem meg azóta ez járt a fejemben, mint "ne csak krumplit együnk már" törekvés.

A csirkemellbe akármit bele lehet tekerni, most épp a szárított paradicsom tetszett meg az Ázsia Bt-ben, a póréhagyma meg mindig jó.

Csirkegöngyöleg:

- 1 nagyobb csirkemellfilé

- 4-5 szem aszalt paradicsom

- 1 póréhagyma

- mustár

- só, bors

 A csirkemellből lapos szeletkéket próbáltam varázsolni, amit vagy egy jó éles késsel, vagy hosszas lapogatással és toldozgatással érhetünk el. Nagyjából fél-egy centi vastag szeleteket kellene kapni.

Az aszalt paradicsomot forró vízzel felöntöttem, és addig hagytam állni, amíg előkészítettem a többi alapanyagot.

A póréhagymából a göngyöleg szélességének megfelelő hosszúságú darabokat vágtam, amiket aztán négyfelé szeleteltem, hogy bele lehessen csavarni a csirkemellekbe.

A szeletek mindkét oldalát sóztam és borsoztam, majd az egyik oldalukat megkentem mustárral, rátettem 1-1 lecsöpögtetett paradicsomot és hagymacsíkot. Feltekertem a szeleteket, és fogpiszkálóval/hústűvel rögzítettem őket.

Forró serpenyőben kevés olívaolajon nagyjából körbepirítottam a tekervényeket, majd jénaiba tettem őket, kicsi olajat öntöttem alájuk, és forró sütőben készre sütöttem őket, ami nagyjából 20-25 perc.

Én kukoricaágyon sütöttem meg a tekercseket (egy doboz konzerv kukorica, 1,5 dl tejszín, só, bors, maradék paradicsom és póréhagyma), de ezt nem fotóztam le külön, igazából biztonsági köret volt, ha nem lesz elég vagy jó a spenót.

 

Tejszínes spenót:

- 30 dkg megmosott, lecsepegtetett friss spenót

- 2 evőkanál vaj

- 3 gerezd fokhagyma

- 1 dl tejszín

- só, bors, szerecsendió

 A spenótlevelekről letépkedtem a szárakat, a fokhagymát pedig lereszeltem.

Kis lángon felolvasztottam a vajat, átfuttattam rajta a fokhagymát, sóztam, borsoztam, szerecsendióztam. A fokhagymát nem kell megpirítani, azonnal jöhet rá a spenót, ami baromi soknak tűnik elsőre, aztán meglepően kevés végtermékünk marad, úgyhogy jól jött végül az a tejszínes kukorica is mellé.

Közepes lángon 3-4 percig pirítottam, csak addig, amíg össze nem szottyadt, de péppé nem szabad főzni. Ekkor öntöttem fel sűrű tejszínnel, amivel már csak 1-2 percig forraltam.

A bejegyzés trackback címe:

https://koalac.blog.hu/api/trackback/id/tr72678202

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása