Az egész a zöldborsóval indult: több főzőcskézős műsorban láttam már köretként, nyilván ki kellett próbálnom nekem is idővel. Először még próbáltam követni a jótanácsot, hogy a zöldborsó ízét kár elnyomni mindenfélével, de most már bátrabb voltam, és igazából mindenhogy nagyon jó. Először csak egy kis vajat adtam hozzá, sót és borsot, fél löttyintés tejszínt, ami tényleg elég volt, nagyon odavoltam. Ma nagyobb hévvel kapott el a kotyvasztás élménye, úgyhogy került bele mindenféle, de úgy ítéltük meg a végén, hogy ez így még sokkal jobb.

A borsópüré mellé nemisbéka blogjáról sütöttem combokat, ez sem először készül, hihetetlenül jó ízvilága van, húskrumplinak is remek, salátával is ettük már, most épp el akartam hitetni magammal, hogy nem hízlal annyira, ha zöldségeket pakolok mellé, a fél csomag teavaj eltűnését persze ignoráltam. :)

A bébirépa már semmi extra, de kellemesen kiegészíti a borsót, szép is.

 

Combok: 

  • 4 db csirke felsőcomb (alsócomb, szárny, akármi jó)
  • 0,5 dl szójaszósz (én világosat használtam)
  • 0,5 dl narancslé
  • 1 ek barna cukor
  • 1 ek balzsamecet
  • 2 ek sherry (ilyenem nem volt, így kimaradt, öntöttem bele még egy kis narancslevet)
  • 1 tk keményítő
  • 2 ek hideg víz
  • 1 tk chili

A keményítő és a 2 ek víz kivételével felforralom a máz hozzávalóit, majd kikeverem a keményítőt a vízzel, belecsorgatom a keverékbe és összeforralom. Egy kiolajozott jénaiba teszem a combokat és leöntöm őket a besűrűsödött mázzal.

200 fokos sütőben egy óra alatt megsül, ha nagyon gyorsan pirul a teteje, akkor lehet rá tenni egy kis alufóliadarabot, de ne fedje be az egészet. Időnként meg lehet locsolni az alján összegyűlő szósszal.

 

Borsópüré + kakukkfüves-vajas bébirépa:

  • 40 dkg fagyasztott zöldborsó
  • 1 csomag újhagyma
  • 1 tk zúzott rózsabors
  • 1+1 ek vaj
  • 1/2 kk szerecsendió
  • 1 gerezd fokhagyma reszelve/átnyomva
  • 1 doboz bébirépa (konzerv)
  • 1 ek vaj
  • 1 tk kakukkfű

1. Az egyik evőkanálnyi vajon megpárolom a karikákra vágott újhagymát, majd hozzáöntöm a zöldborsót és felöntöm az egészet annyi vízzel (vagy alaplével), ami épp ellepi a borsót. Sózom, rózsaborsozom és puhára párolom.

2. Ha puha a borsó, összeturmixolom, majd a végén reszelek bele szerecsendiót és fokhagymát is. Ki lehet hagyni, de nekem tetszett benne még egy evőkanálnyi vaj, úgyhogy beletettem.

3. A bébirépát csak összerázogattam a vajjal és a kakukkfűvel, meg pici sóval, kis lángon 2 perc alatt összemelegszik.

A bejegyzés trackback címe:

https://koalac.blog.hu/api/trackback/id/tr702379218

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.
süti beállítások módosítása